Cancel

    Open app

    Search

    JoyUSA Movers

    4.4 (7 reviews)
    Open • 9:00 am - 7:00 pm

    Services - JoyUSA Movers

    In-state moving

    JoyUSA Movers Photos

    You might also consider

    Recommended Reviews - JoyUSA Movers

    Your trust is our priority, so businesses can't pay to alter or remove their reviews. Learn more about reviews.
    Yelp app icon
    Browse more easily on the app
    Review Feed Illustration

    9 years ago

    Helpful 10
    Thanks 0
    Love this 7
    Oh no 0

    9 years ago

    Helpful 2
    Thanks 0
    Love this 0
    Oh no 0

    8 years ago

    Helpful 0
    Thanks 0
    Love this 0
    Oh no 0

    8 years ago

    Helpful 0
    Thanks 0
    Love this 0
    Oh no 0

    9 years ago

    Helpful 1
    Thanks 0
    Love this 1
    Oh no 0

    8 years ago

    Business owner information

    Photo of Eric L.

    Eric L.

    Helpful 0
    Thanks 0
    Love this 0
    Oh no 0

    9 years ago

    Helpful 0
    Thanks 0
    Love this 0
    Oh no 0

    Ask the Community - JoyUSA Movers

    You might also consider

    Bookstore Movers - Another year taking the top prize!

    Bookstore Movers

    (831 reviews)

    Dupont Circle, Downtown

    After going through a pretty traumatic break up and having to move unexpectedly, I immediately…read morecontacted Bookstore Movers through Yelp. I had had a great experience with them just last year when I last moved and knew they'd be able to get the job done again. My project was immediately responded to and they were able to help me move two weeks later on their soonest available date. The three movers, Pat, Renaldo, and Kevin were incredible. Communication leading up to the move and theday of was great. They were able to move all my large furniture within 2 hours. Everything was wrapped carefully and efficiently. They were kind and thoughtful, helping me make adjustments to the furniture layout once we got to the destination. Their positivity through one of the hardest situations I've ever gone through was much-needed and made me feel confident in entering this next chapter. I even had a last minute change to the destination (originally everything was going into storage but I ended up finding an apartment just in time), and the professionalism and patience from the entire Bookstore team through this change was excellent. Pricing was reasonable yet again and came out to about $500 (excluding tip) for the truck fee and moving of 16 large items. Thank you Bookstore Movers for helping me when I needed it most!

    We were disappointed with our recent experience with Bookstore Movers. The crew was polite, but the…read moremove felt much slower and less efficient than it should have been. We had a dedicated elevator, yet workers often brought items down only one or two at a time. I also saw team members on their phones or standing around in rooms and hallways instead of actively moving things. These delays added up quickly. The crew also misplaced parts of our bed frame, and the pieces had to be found before it could be reassembled. That alone added nearly an hour to the move. Because the move took much longer than expected, the final cost was significantly higher than the estimate we received. We were also charged based on an arrival time that was recorded as ten minutes earlier than when the crew actually arrived. The team was courteous, but given the inefficiency, added time, and higher final price, we would not use Bookstore Movers again. This is unfortunate, because we had been happy with them in previous moves.

    Potomac Moving Company - Before head out to do a long distance move to NYC

    Potomac Moving Company

    (112 reviews)

    Great company, who moved me same day between states. Very flexible, friendly and professional. Will…read moreuse them again!

    It had been a very long time since I last moved and the last company was all booked up on the date…read moreI was looking for assistance. So after receiving a few quotes from a handful of businesses, I went with Potomac Moving due to the speed of their response, clarity in communication, pricing and overall warmth and professionalism. In our first phone call to walk though my needs, they were very assuring and accommodating, which is a such a relief in the midst of stress and coordination that comes with planning for a move. They were also always very responsive in the few times that I reached out between the time I paid the deposit and the actual move. A night or two before, I sent at email regarding wardrobe boxes, since I was debating whether or not I should buy and have a few delivered to me. The owner responded quickly, assuring me that wardrobe boxes were tried, true and if I wanted to buy any directly from them that I could. That ended up being a great call, because they were able to properly enforce the boxes so that even the boxes filled with my heaviest coats remained in tact. On the day of the move, the movers were communicative regarding their arrival time. They were also very nice and hard working. I had a few large furniture items that needed to be disassembled and they ended up being quite beasts to tackle. But they worked diligently to break them down. Once it came time to move things to my new place, that was a breeze. One gesture that I thought was just so classy, was the owner called in the middle of the move to check-in on how things were going - I really appreciated that. Overall, would definitely recommend PMC - they're easy to work with, fair and transparent about pricing and you're sure to be met with professionalism!

    BoxStar Movers - BoxStar Movers

    BoxStar Movers

    (145 reviews)

    Ballston

    Excellent experience! Provided a Certificate of Insurance (COI) in a few hours which my building…read moreapproved. Movers were on-time, very friendly and worked at a good pace. They provided moving blankets and offered to help with preparation and re-assembly. Estimate was optimistic so I will allow for more time in future.

    Great experience! From scheduling to go time through to completion, the STAFF is amazing. Great…read moreoverall service. The staff was very kind and polite, answering all of my questions. Moving day was made far easier with the best moving team, "Bay, Garcia and Nahun." We were so fortunate to have had their help and muscles. Bay's communication keeping the move on time was outstanding. Upon arriving at the "Public Storage" facility at Seven Corners in Virginia, my daughter and this patient moving team were welcomed by a serious issue not previously disclosed. The elevator was out of service, and the storage unit was on the third floor. The gentleman could have requested a reschedule right then, but no. The BoxStar Super Stars jumped into action. They moved my daughters one-bedroom apartment out of the storage unit and into their truck in record time, including a very heavy sleeper sofa, down three flight of stairs in a narrow stairwell. From the storage unit, they moved her belongings into her house, placing every piece of furniture with expert care. We estimated a three house move time and despite the elevator snafu, Bay, Garcia, and Nahun delivered on time. Working with BoxStar Movers was perfect. The whole BoxStar team is absolutely wonder, polite, kind, and so many great words to describe them. Thank you all.

    Browns Moving - Runners to protect the new floors

    Browns Moving

    (177 reviews)

    Landmark

    Joe has now done 2 moves for us with his crew. One from an apartment to a townhouse and the second…read morefrom a townhouse to a single family home. And fernando packed our stuff for us. They are awesome, and did a fantastic job both times. Joe is very communicative and responsive, and very committed to doing an exceptional job. I can't recommend this moving company enough. Moving is a miserable process, but is as pleasant as it can possibly be with this company.

    Brown's Moving Service moved me from a fifth floor condominium in Arlington, Virginia to a single…read morefamily house in Wake Forest, North Carolina. In the past, I have done a few corporate (business) moves and have a high level of expectation from professional movers. Joe Brown exceeded every expectation I had. Moving is usually very stressful for me as I am a perfectionist, but Joe and his men made the entire process incredibly smooth and worry-free. They were extremely professional, and worked quickly without cutting corners. Joe (the owner) was on the property the entire time (as he promised) and he worked alongside his men. What impressed me most was how carefully they handled everything, especially my numerous, VERY heavy and ornate pieces of Victorian furniture. Every piece of furniture and every box was treated like it was their own. They wrapped and protected items properly, loaded everything securely, and they did not damage a single thing during the move. Additionally, the entire team was friendly, extremely respectful, and clearly very experienced. They communicated well with me and with each other as a team, stayed organized, and kept everything moving efficiently from start to finish. They truly care about doing the job correctly and making their customers happy. They moved me into my elderly mother's occupied house (not an easy task) and were also very respectful of her furnishings and her wishes. Joe has a very pleasant and calming demeanor and is very responsive to email and texts during the process. He provided me with a written estimate and a written "will not exceed amount" well ahead of the move and stuck to his estimate. His business style is rather informal compared to the big, interstate van lines, which frankly worried me a little, but there was nothing to be concerned about at all. Everything went exactly as planned. If you are looking for a moving company that is reliable, hardworking, and genuinely committed to excellent service, Brown's Moving Service is the one to use. I would recommend them to anyone without hesitation.

    NewRay Moving

    NewRay Moving

    (375 reviews)

    My stuff was delivered without damage and with quoted estimated time…read more Had to call them 30 minutes into scheduled arrival window after no contact, they scrambled obviously not ready for me, finally arrived 1.5 hours after arrival window and driver gave me a bogus "truck trouble" instead of just telling me the truth. Crdedit Card processing fee was in contract but could have been more clearly explained, would have paid cash if it was. Driver struggled with the final math, forgot to charge me for an hour of travel time and had to make an extra payment.

    Having used NewRay for my August 2025 move with excellent results (see my earlier review), I went…read moreback to them when circumstances prompted me to move again in February 2026. Both moves were transfers within my apartment building. In response to my request to get the same team if possible, the new three-person team had the same foreman as the previous three-person team. They once again did an excellent job - called in advance, arrived early, and worked very quickly and efficiently. The foreman planned well which items should be moved between the two apartments in each trip to minimize the number of trips and the work time. The team members were both friendly and professional. As with my previous move, the cost of the job came in well under the estimate due to the team's speedy work. My two experiences with NewRay have been a refreshing contrast to my experiences with other movers over the years. I plan to continue to use them for any future moves.

    Best Movers - Setting up at my new place

    Best Movers

    (314 reviews)

    $$

    After using this company for several local moves, my last experience was awful. Aside from damaging…read moreseveral pieces of furniture and claiming it was like that before the move (it wasn't; I keep my furniture in excellent condition), the packing experience was terrible. They took original, painted artwork and put it in a box with other framed pictures and metal pictures without protective wrapping. Despite telling them that I had items in two storage units as well as a single-family home, they failed to adequately staff my move, resulting in time wasted at the storage facility for another truck to show up and insufficient personnel to unload the trucks at my new location. The whole move lasted well into the night because they hadn't adequately resourced my move. Regarding the damage to my furniture, I was told I would be reimbursed a certain amount, and I agreed. It was a fair offer. Then I got another written offer that was significantly below what was originally offered to me. The amount that was supposed to be reimbursed to me? Never received. As I unpack more boxes, I'm finding more damage and shoddy packing. I can no longer recommend this company.

    Absolutely the worst service one could expect. It will take me two moves to move out of my…read moretwo-bedroom condo because they did not move the contents to the truck during the four hour reservation of the loading dock. I scheduled a second move with them, taking a 3-hour slot on the loading dock, and they just called to inform me they will be an hour late. I now have 2 hours for them to complete what they did not do the first time. Of course, they charged me full price both times. I highly recommend you look past this company and find a professional mover. I need to repeat, they are absolutely the worst! As an addendum - after arriving late, they decided to make a stop in between locations. On our 7-8 mile move they arrived 1 hour after us - we left at the SAME time. They indicated they got stuck in traffic - whereas somehow we did not.. They of course charged us for this hour.

    Ez Moving & Storage

    Ez Moving & Storage

    (155 reviews)

    Best movers we ever had! And we have moved a lot…read more They were very fast and efficient, while at the same time showing meticulous attention to detail making sure nothing was damaged. Thank you Mr Petro, Anton and Alex.

    On April 24, 2026, my husband and I hired EZ Moving and Storage to relocate us from Alexandria,…read moreVirginia to Woodbridge, Virginia. First, allow me to express my gratitude to this amazing company and their professional staff. The team consisted of four movers who, upon arrival, walked through the premises to fully understand the scope of the job before getting started. They listened carefully and worked with precision and determination to ensure our move went smoothly. Every member of the team treated us with respect and inspired confidence in their work. They didn't allow me to lift a single thing -- not even a trash bag I had put together. I am so impressed that I can't wait to tell my friends, and I'm sure my husband will be recommending them to his coworkers as well. The movers even offered helpful advice on furniture placement, which made perfect sense after careful consideration. We have purchased our forever home, but if you are looking for a reliable, affordable, and professional moving crew, I highly recommend giving EZ Moving and Storage a call. Mr. Petro reviewed my inventory list, calculated the distance from point A to point B, and provided a more-than-fair quote with no added charges. The price he quoted was exactly what we paid. None of our items were damaged. In fact, they assembled our beds better than the company we purchased them from! I apologize for the length of this review, but that reflects just how pleased we are with this company. Job well done, and thank you for helping make our house feel like home. Sincerely, Daniel and Sharon Ricketts

    Baku Moving

    Baku Moving

    (50 reviews)

    Outstanding service !!! Javid and his team were amazing ,…read moreone of my easiest and smoothest moves They were very efficient, fast and professional Loved the way they handled and packed and moved everything The team led by Jarvis were awesome , very nice and friendly and professional I would definitely recommend this business !

    DO NOT USE! FURNITURE DAMAGED BEYOND REPAIR. Photos attached…read more Baku gave me a great quote to move a few heavy items (dressers, antique furniture, and boxes of books) on 19 May from an apartment in DC to Alexandria, VA. The two dressers arrived HEAVILY damaged. The larger dresser ($1,000) has a three-inch long scuff mark along its rear edge, and the smaller lingerie chest (new, purchased for $660, intentionally distressed to match my antique furniture) is damaged beyond repair on both the front left and front right corners. When moving an antique trunk upstairs, I asked the movers NOT to use the leather handle, as I didn't want it to break. They ignored me. The movers also forgot to take the marble top of an antique side table out of the moving truck before leaving (I called after noticing it was missing, and they returned). Additionally, the leaves on my handmade antique dining room table are now missing. I reached out to the company and they responded with, "Your claim has been approved and we will issue you a $50 refund for each dresser." Highly disappointed and angry -- this level of damage cannot be fixed, $100 doesn't replace the dressers, and the missing furniture pieces cannot be re-created. Would NEVER recommend this company. Pay more money and hire reputable movers who protect your belongings.

    JoyUSA Movers - movers - Updated October 2026

    Loading...
    Loading...
    Loading...