I have been ordering products from Walmart for 11+ years. Average order every 5 weeks ranges from $125 - $175. I live in SF so making a 75 mile round trip drive to Walmart in the East Bay is not in the cards. For the last 4 or 5 months, I've been having delivery problems, but only when Walmart uses OnTrac. I'm fortunate to live in a property that is surrounded by a 6' privacy fence and I live on the first floor or at street level. All the courier has to do is read the %$@ sign that I post on my gate and deliver the packages over the gate where they land in my small front yard. Nope, OnTrac courier walks up the staircase and leaves the package(s) out in the open to tempt the porch thieves and grant them free access to grab what they can.
Aparently, Walmart must have gotten to On Trac because my most recent order was delivered over the gate! Success at last.
Now my rant is with what was NOT inside the package that was delivered, which has nothing to do with OnTrac, but falls directly on Walmart. This past Sunday, I called Walmart to report that the printer ink was not in the box that was just delivered. Walmart rep tells me that it will take 48 hours to investigate. Today, I called Walmart again to find out what is going on? I need the ink and I don't want a refund! Today, the rep didn't come right out and say this, but it was obvious NOTHING was inititiated from when I first reported the missing ink. She said she's sorry, but it will take an additional 48 hours to investigate. What? This particular brand of XL ink was on sale for $24, which saved me about $26. The fact I am now out of ink doesn't help either. I am really p/o'd that Walmart does not stand behind their service to provide what the customer has ordered and paid for. Thanks Yelp for letting me rant. Gotta go find me some ink now!
Email I received from a 'customer service rep today 10 9 24:
"Thank you for contacting us regarding your order xxxxxxx. I see that all items are showing delivered by the carrier to the address on file. Due to there being proof of the items being delivered to you, I'm unable to help with processing the refund/replacement on my end. You can contact your bank for more help on getting these funds back. If you have additional questions, please feel free to email us back, view Terms of Use, or visit our Help Center".
My reply to Walmart rep:
"Hello Catherin, I find your email communication regarding this matter absolutely despicable. You, in so many words, have called me a liar, when in actuality, it's a Walmart employee who is either a thief or an idiot who failed to do his/her job and include a product that I paid for in the shipping package. I have filed a dispute with Chase Bank to recover the amount I paid + tax for the printer ink. I have also cancelled my Walmart account as I prefer to do business with reputable vendors who stand behind product and service. Walmart Customer Care? You have got to be kidding! Oh, and by the way, from January 2024 to October 1st 2024 I have spent $1,317.19 @ Walmart. Not a huge $$ amount, but what idiots you are for screwing over a good repeat customer, and again, 'calling me a liar..." read more