Cancel

Open app

Search

The Fitter

3.8 (18 reviews)
Open 10:00 am - 9:00 pm
Updated 2 months ago

The Fitter Photos

You might also consider

Recommended Reviews - The Fitter

Your trust is our priority, so businesses can't pay to alter or remove their reviews. Learn more about reviews.
Yelp app icon
Browse more easily on the app
Review Feed Illustration

4 months ago

Helpful 0
Thanks 1
Love this 0
Oh no 0

10 months ago

One of the coolest shops in town. It's the original head shop of Boulder. Still owned and run by the same amazing family.

Helpful 1
Thanks 0
Love this 0
Oh no 0

2 years ago

Helpful 0
Thanks 0
Love this 0
Oh no 0

1 year ago

Helpful 0
Thanks 0
Love this 0
Oh no 0

3 years ago

Helpful 0
Thanks 0
Love this 0
Oh no 0

6 years ago

Helpful 2
Thanks 0
Love this 0
Oh no 0

5 years ago

Helpful 1
Thanks 0
Love this 0
Oh no 0

11 years ago

Helpful 1
Thanks 0
Love this 0
Oh no 0
Photo of J ..
0
6
4

5 years ago

Helpful 0
Thanks 0
Love this 0
Oh no 0
Photo of Lizzyy K.
243
55
31

9 years ago

Helpful 1
Thanks 0
Love this 0
Oh no 0

11 years ago

Helpful 3
Thanks 0
Love this 1
Oh no 0

9 years ago

Helpful 0
Thanks 0
Love this 0
Oh no 0

9 years ago

Helpful 0
Thanks 0
Love this 0
Oh no 0

11 years ago

Helpful 0
Thanks 0
Love this 0
Oh no 0

15 years ago

Helpful 0
Thanks 0
Love this 0
Oh no 0

6 years ago

Helpful 0
Thanks 0
Love this 0
Oh no 0

9 years ago

Helpful 0
Thanks 0
Love this 0
Oh no 0

10 years ago

Helpful 0
Thanks 0
Love this 1
Oh no 0

Ask the Community - The Fitter

Review Highlights - The Fitter

The original head shop is also the BEST head shop in Boulder.

Mentioned in 2 reviews

Read more highlights

Verify this business for free

Get access to customer & competitor insights.

Verify this business

Cedar & Hyde Mercantile

Cedar & Hyde Mercantile

(31 reviews)

$$$

Art in 'pieces' Usually, a wonderful shopping experience…read moreuntil art purchase. Review is for co-owner - Christie L. In store first wk Dec 2024. Saw MQuan Art ceramic hanging in store. Store would not sell display piece. Ordered, paid, and told not refundable. Piece greater than 2K plus shipping. Worked with manager, Cori, who stated piece would be over 2 months in receiving and first shipped to Cedar & Hyde for 'inspection' then to us out of state. Asked for art photo prior to sending as it was a ceramic piece and wanted same colors,etc as store display - and, it was art paid for. Four months passed, contacted store first time to check on piece April 2025. Had not heard anything from store prior. Finally, heard back, piece 'being made'. Received art directly from artist in NY and charged $75 for shipping. Art was in 'pieces' and was to be assembled by us according to instructions and 'number'. This was neither conveyed in store at time of purchase, prior to shipping or by store email. Picture sent by store/artist prior to shipping showed art assembled as in store. Note this is a fragile assembly of ceramic discs of varying colors. If damaged by us in assembly, would be ruined and non refundable. After numerous curt emails with C & H owner, Christie, refusing return of piece and her misrepresentation of art, need for assembly and no 'inspection', she asked the artist to refund piece and also offered 'someone'of our choice to assemble the piece for us at her cost? Eventually, I returned the art to the artist at a cost of $80 that C&H, Christie, would not cover. Christie, agreed to credit art(only) from artist, when disassembled art received 'undamaged'. We buy art globally & have shipped. This was the most difficult experience and rude store owner we've ever encountered. We're out $80 through this entire experience. Never do business at this store - especially if you're expecting integrity, quality and customer service. Store in Boulder CO. Owner from KS. Art is a large piece, yet easily shipped in tact with proper art packing and charge of $75.This email was Christie's last response to requesting $80 return shipping fee: Remember, it was also up to us to find an 'assembler'... Owner will respond "it was all on us as buyers to assemble and take responsibility it wasn't damaged in doing so." Hi Beth, We will not be refunding you the $80 you paid to send the piece back. There was nothing wrong with the piece. We made an exception to give you a refund on a special order, which is not our policy. We paid the $75 to get it to you, which is not our policy. I offered to have someone come to your house to assemble it, and you declined. The $80 for sending it back is on you. Have a great night, Christie

TL;DR: Shop elsewhere. Pettiness loses business. You can…read moreview at this as a failed "mystery shopper" experience, because that's what it felt like to me. I really wanted to like this store, but the negatives were just too overwhelming. The young gals at the shop were very snooty and didn't bother to acknowledge me being in their store. Like, nothing! I know they saw me, but there was zero acknowledgement. I was vacationing so I had plenty of money to spend, however it was evident by their behavior that they didn't want me there. It was unfortunate. The visit was uncomfortable and unprofessional, and therefore I wouldn't recommend this lackluster store to anyone. (Out of all the shops we went into, the service here was by far the absolute worst.) I'm guessing their lame, "selective" service is why the store was otherwise empty.... I'm unable to hand them a (rightly deserved) zero star, so one star it is.

Arc'teryx - Colorado

Arc'teryx - Colorado

(5 reviews)

Arc'teryx Downtown Boulder Store - Disappointing Experience with Their Repair Promise…read more I recently visited the downtown Boulder Arc'teryx location with my $90 lightweight long sleeve shirt, hoping to get a small collar stitch repaired. I had purchased this shirt with the understanding that Arc'teryx stood by repairs for their products--but left the store feeling let down by both the service and their warranty policy. My shirt developed a loose thread in the collar after coming out of the wash. I figured it would be an easy, straightforward fix, so I brought it back to the store. The employees seemed unsure about store procedures and explained I had two repair "options": Mail it off to their repair facility (estimated 6-8 week wait)--a solution I was fine with. Receive a store voucher to put towards a replacement, which would be emailed after 30-90 minutes. I said the voucher was fine and left to grab a coffee. Not long after, I got a call from the associate letting me know I suddenly wasn't eligible for a voucher or repair at all because I'd cut off the three-inch-long white side tag. She explained, in a condescending manner, that removing the tag voids the warranty. For clarity: this tag is attached with a small, easily-removable piece of fabric (a common industry practice precisely so customers can remove the tag without harming the garment). I bought this shirt about six months ago and, like most people, didn't want a long nylon tag sticking out of the hem, so of course it's no longer there. It was honestly frustrating to be told that removing such an intrusive tag disqualified me from any warranty help--especially for a clearly minor manufacturer flaw like an unfinished thread. Overall, I was extremely disappointed: The employees didn't really know their store policies, and what should have been a small fix turned into a hassle. The "repair guarantee" is misleading--if you cut off a tag, you lose eligibility for both repair and any compensation, regardless of whether the damage is a manufacturing defect. At this price point, I expect reliable customer service and a real commitment to standing by your products. Needless to say, I'll be looking elsewhere for quality gear. The service and policies here just aren't trustworthy enough for me to shop with Arc'teryx again.

I never write reviews but this warranted one. If I could give this place zero stars I would. The…read moreemployee that helped me out was very rude and entitled. I asked for help on picking out ski clothes and he acted like I was a goldfish out of its tank. He looked at me with disdain and distaste in his eyes. When we checked out he said that I would be so cold without the jacket that was a million dollars and was very rude abt me only getting two things for a whopping $260. Never come here.

The Fitter - headshops - Updated May 2026

Loading...
Loading...
Loading...