Cancel

Open app

Search

The Apple Tree Inn

3.2 (128 reviews)
ModerateHotels
Open • Open 24 hours

Get information

You can now request information from this business directly from Yelp

The Apple Tree Inn Photos

You might also consider

Recommended Reviews - The Apple Tree Inn

Your trust is our priority, so businesses can't pay to alter or remove their reviews. Learn more about reviews.
Yelp app icon
Browse more easily on the app
Review Feed Illustration

Reviews With Photos

Bathroom

Had a pleasant stay. Room was very clean. There was a Nice hispanic lady who worked housekeeping named Carina that asked us if we needed anything for the room.

Very roomy space. Has all of the essentials; fridge, coffee supplies w/Kurig machine. Full, mirrored closet.
Kim S.

5 stars because it has what is expected. Right on CA-78, so easy to find. Worth the hour+ drive through winding mountain roads, 50+ miles from the beach. Quick check-in. Keypad and key outside your room. Pets allowed, of course. Ice machine was broken, NOT good in mid-July! Peaceful setting behind building, with a few chairs. Great trees for climbing! ;) Rustic surrounding areas well-lit at night. SOOO QUIET! Restaurant next door, nice staff, a little pricey, limited menu, seating not comfortable. Across the street is Winola Wood-fired Pizza- outdoor seating, live music. We should've gone there...But EVERYTHING closes at 9pm. Downtown Julian is 2 miles down the road, so the location is perfect. Don't recommend this Inn for families with children, they'd be very bored. But otherwise it is a great, quiet getaway! Good pricing. But bring bottled water, no vending machines, no ice machine.

Jocelyn M.

I absolutely enjoyed my stay at the Apple Tree Inn, easy check in (check in time is 4:30 pm) so keep that in mind if you are trying to check in early. Also check in is made by text message or call. They will send you a text message of how to get into your room and all the information you need to access your lock box for your room key. I stayed in the Deluxe room with a kitchenette! I must say, it felt like I was in a upgraded fully furnished mini apartment. I was provided with cooking ware, cups and mason jars, a toaster, a microwave and to top it all off a Keurig with complimentary K-cups and creamer! And a cute sized mini fridge! The room was very spacious, a closet as soon as you walk in, and a beautiful updated bathroom. I also would love to mention the bed and how comfortable it was. I slept so good and so well that I feel absolutely recharged after my long days of hiking. The only reason I gave it 4 stars was because of the ice machine not being available, also the little amount of towels in room, the low shower pressure and not enough toilet paper. Also the WiFi was in and out quite often. But other than that I loved loved the overall stay! The location is perfect, very close to all restaurants, cideries, and a 8-10 minute drive into Julian where there are plenty of cute old shops. Also, the places we chose to hike were not too far away. I will definitely be back Apple Tree ! Thank you for the great memories and beautiful scenery. I WILL DEFINITELY be back!!!

Screen shot from their own website. They do advertise they have AC.
Jenny H.

We stayed in the farm house the past weekend. It was really beautiful, big kitchen, nice dining room setup, big living room, etc. But the AC didn't work. It just wouldn't start. They didn't send anyone to fix the AC. They said it's not an easy fix. They didn't offer any compensation either. I complained on hotels.com, and the manager replied: "The farm house you booked does not have air conditioning and we do not advertise it as such" Well, If the farm house has no AC why would you say it's not an easy fix? So the AC unit in the basement and the control panel on the wall are fake? Oh and I'm attaching the screen shot from your own website. You do advertise you have air conditioning in the farm house. My family actually managed to get by without AC, despite it was 100 degrees outside, and we actuallly quite enjoyed our stay, until we saw your response. Unapologetic and dishonest. What a shame!

Rude staff. Run down motel. Smells worse than it looks. Would not recommend at all. We left immediately without a refund.

See all

14 days ago

Helpful 1
Thanks 0
Love this 1
Oh no 0

1 year ago

Helpful 3
Thanks 3
Love this 2
Oh no 1

4 months ago

Helpful 1
Thanks 1
Love this 1
Oh no 0
Photo of Don B.
0
20
0

11 months ago

Helpful 1
Thanks 1
Love this 0
Oh no 0
Photo of Greg W.
5
66
29

1 year ago

Helpful 1
Thanks 0
Love this 0
Oh no 2

1 year ago

Helpful 1
Thanks 1
Love this 0
Oh no 0

1 year ago

Helpful 1
Thanks 1
Love this 0
Oh no 0
Photo of Janine G.
18
34
21

4 years ago

Helpful 6
Thanks 0
Love this 0
Oh no 0

3 years ago

Business owner information

Photo of Jamal E.

Jamal E.

Helpful 0
Thanks 0
Love this 0
Oh no 0

2 years ago

Business owner information

Photo of Jamal E.

Jamal E.

Helpful 0
Thanks 0
Love this 1
Oh no 0

4 years ago

Helpful 0
Thanks 0
Love this 0
Oh no 1
Photo of Jocelyn M.
609
36
89

5 years ago

Helpful 2
Thanks 0
Love this 1
Oh no 0

8 years ago

Helpful 5
Thanks 0
Love this 1
Oh no 0

3 years ago

Business owner information

Photo of Jamal E.

Jamal E.

Helpful 1
Thanks 0
Love this 0
Oh no 0

5 years ago

Helpful 2
Thanks 0
Love this 0
Oh no 0

3 years ago

Helpful 0
Thanks 0
Love this 0
Oh no 0
Photo of Kelley H.
281
21
5

3 years ago

Helpful 0
Thanks 0
Love this 0
Oh no 0

2 years ago

Business owner information

Photo of Jamal E.

Jamal E.

Helpful 1
Thanks 0
Love this 0
Oh no 0
Photo of Thomas S.
97
58
14

5 years ago

Helpful 1
Thanks 0
Love this 1
Oh no 0

6 years ago

Business owner information

Photo of Jamal E.

Jamal E.

Helpful 1
Thanks 0
Love this 0
Oh no 0

2 years ago

Helpful 0
Thanks 0
Love this 0
Oh no 0

2 years ago

Business owner information

Photo of Jamal E.

Jamal E.

Helpful 0
Thanks 0
Love this 0
Oh no 0
Photo of Ann N.
0
164
45

3 years ago

Business owner information

Photo of Jamal E.

Jamal E.

Helpful 1
Thanks 0
Love this 0
Oh no 0
Photo of Marin R.
132
53
103

6 years ago

Helpful 1
Thanks 0
Love this 0
Oh no 0

6 years ago

Business owner information

Photo of Jamal E.

Jamal E.

Helpful 0
Thanks 0
Love this 0
Oh no 0

5 years ago

Helpful 1
Thanks 0
Love this 0
Oh no 0

3 years ago

Business owner information

Photo of Jamal E.

Jamal E.

Helpful 0
Thanks 0
Love this 0
Oh no 0

7 years ago

Business owner information

Photo of Jamal E.

Jamal E.

Helpful 1
Thanks 0
Love this 1
Oh no 0

6 years ago

Helpful 2
Thanks 0
Love this 1
Oh no 0

8 years ago

Helpful 0
Thanks 0
Love this 0
Oh no 0
Photo of P B.
1
16
3

8 years ago

Business owner information

Photo of Julia M.

Julia M.

Helpful 2
Thanks 0
Love this 0
Oh no 0
Photo of Alan B.
107
63
35

17 years ago

Helpful 1
Thanks 0
Love this 1
Oh no 0
Photo of Jim M.
14
27
9

8 years ago

Business owner information

Photo of Jamal E.

Jamal E.

Helpful 0
Thanks 0
Love this 0
Oh no 0

10 years ago

Helpful 1
Thanks 0
Love this 1
Oh no 0
Photo of J S.
117
7
2

9 years ago

Helpful 0
Thanks 0
Love this 0
Oh no 0

6 years ago

Helpful 2
Thanks 0
Love this 0
Oh no 0
Photo of LQ W.
3
50
4

6 years ago

Family with children very loud all evening and night. I work in Julian during the week and stay here to avoid a long commute.

Helpful 2
Thanks 0
Love this 0
Oh no 0

11 years ago

Helpful 1
Thanks 0
Love this 1
Oh no 0

7 years ago

Business owner information

Photo of Jamal E.

Jamal E.

Helpful 0
Thanks 0
Love this 0
Oh no 0

9 years ago

Helpful 0
Thanks 0
Love this 0
Oh no 0

Page 1 of 4

Ask the Community - The Apple Tree Inn

Is there grass area outside the apple tree inn for dogs to do their business?

Yes, we have an area in the back for dogs to do their business.

Don’t See Your Question? Ask Away!

Review Highlights - The Apple Tree Inn

“It's the perfect country road right next to hotel .. huge farms to look at and tons of deer and wildlife.”

Mentioned in 2 reviews

Read more highlights

You might also consider

Verify this business for free

People searched for Hotels 379 times last month within 15 miles of this business.

Verify this business

Orchard Hill - Turkeys

Orchard Hill

(170 reviews)

$$$

We had an absolutely beautiful stay at Orchard Hill. We loved Orchard View 3 with our own little…read morepatio. It was comfortable and there was a lot to do on the grounds with fire pits and places to walk. The bar tender was super friendly and had tons of recommendations for things to do. The room was dog friendly and the whole place felt very classy and comfortable.

We've come here once a year for quite some time, so our expectations for this boutique…read moreestablishment were fairly high based on past experiences. While the room is still beautiful, we noticed several changes that made this stay feel less special than before. In previous visits, breakfast was served in the main house with beautiful views, which was always something we looked forward to. This time, breakfast consisted of two muffins and a thermos delivered to the room, which felt like a significant downgrade from the experience we had come to expect. There were also small boutique touches that seem to be missing now. In the past, there were little cookies by the coffee maker and other thoughtful treats that added to the charm of the stay. While these may seem like small details, they are part of what justified the price point and made the experience feel unique and memorable. Overall, the property is still lovely, but many of the personalized touches and amenities that once made it feel like a true boutique experience no longer seem to be there, which was disappointing

Butterfield Bed & Breakfast - Private entrance to the Rosebud Cottage, which is the only room that is its own building so no one above or below you, very quiet

Butterfield Bed & Breakfast

(82 reviews)

Such a wonderful and quaint B&B! Want to find a special getaway for our 29th wedding anniversary…read more The owners are amazing and really make the place special. We stayed in the Rosebud Cottage so cute and private, your own little home away from home! Love the home cooked breakfast...Can't say enough. Everything was perfect! Look forward to our next stay!

My fiancé and I just stayed here this weekend for a couple nights and had a wonderful stay. The…read moreplace is tranquil and secluded, away from Main St and all the noise, but only a 5 min drive away. Dawn and Ed are great communicators, they had cookies ready for us on arrival, and Dawn met us to check us in and give us info. We stayed in the Rose room, which is roomy, has a heater and an old fireplace which they give you wood for. Bathroom/shower has a separate heater, and the room has its own patio, but we found it's much nicer to explore the grounds and sit on one of their many benches and chairs spread throughout the hillside with nice views. There are cows across the street that are friendly, and we went to say hi to them in the mornings and feed them tall grass. And don't forget to step outside the cottage at night to gaze at the Milky way galaxy...you heard me correctly...not just stars, you can see the faint outline of the Milky way because Julian is a Dark Sky community and Ed and Dawn's place is very dark at night...epic! Breakfasts are a delicious two course meal of a fruit dish and main. Added bonus is chatting with Ed and Dawn about Julian history and getting tips on places to go/eat. Ed and Dawn were also accommodating to bring our breakfast to their outdoor patio since my fiancé had some smell sensitivity to the food cooking in the main room (but also, it's kind of nicer to sit outside, but then you miss communing with the other guests) The main breakfast/communal area has a bunch of books and movies you can check out and take to your room, along with microwavable popcorn...we watched Gone with the Wind on VHS with the fire burning at night...such a charming and memorable time! Thanks Dawn and Ed! Our only recommendations would be: 1) for those with allergies, getting some cotton bed sheets rather than microfiber/synthetic material (we asked but they didn't have any at the time) 2) while we loved the charm of the themed rooms, there is just a lot of stuff, i.e. old teddy bears/dolls on shelves, old style window curtains that are more for show rather than necessary since the windows already have blinds, these things just make the room feel crowded and also gather dust. But maybe that's just our minimalist preference? 3) The room is advertised with a Queen bed, but seemed more like a Full (perhaps it's a European Queen?), just seemed on the smaller side. In any event, we'll probably try to book the Apple room next time which has a King size bed (which was already taken during our stay) and has a view into the woods. 4) the couch/futon cushion is detached from the wood frame and has a tendency to slide around, and it's also bigger than the seating area, so you could end up sitting on the cushion but not the frame, thus falling down.

Banner Ranch Julian - Bathrrom

Banner Ranch Julian

(19 reviews)

I've visited Banner Ranch many times while a friend rented one of the tiny homes, and it has become…read moreone of my favorite nearby places to unplug and reset. Even though I only stayed inside one unit, the property clearly offers several themed rentals, each with its own character and charm. The setting itself is the real highlight -- peaceful, open, and wonderfully quiet. It's the kind of place you go when you need your brain to slow down. I often stopped by just to sit in the sun, walk the grounds, and enjoy the unexpected bonus... real wild turkeys roaming around. Not decorative -- actual turkeys -- which somehow adds perfectly to the rustic atmosphere. There's also an onsite store (with limited hours, so plan ahead) offering food and drinks. Downstairs is a small thrift shop in what used to be an old saloon -- easily one of the most unique parts of the property and fun to browse. The covered wagon accommodations look especially fun and are on my list for a future stay when I want a quiet escape close to home. Banner Ranch isn't flashy -- it's calm, simple, and restorative. If you're looking for peace, sunshine, and a place to decompress, this is a solid choice. If I could take off half a star I would only because of the limited store hours...however, lets be real....I wasn't there to shop.

*Banner Ranch Julian- Huge very nice nature trees/flowers/…read moreetc nice walks wandering is so nice we saw a big turkey walks female turkeys follow him where he goes awww! Yes squirrels are so precious! Rabbits are so cute too! *You can cook your food on bbq Each cottage have bbq , picnic table etc nice. You can park your car Next to your future cottage! *cottages are awesome!! For example one is Pink one as Green nice size one is purple one is yellow yeah different cottage with different colors Very nice natural walk everywhere on the property there are two large wagons awesome to sleep in! *My friend and I love seeing 2 BURROS. They are so sweet to us we fed them (I diced apples in pieces) throw the core in the wild plants (grass, trees etc) according to Todd the store manager told us. Snacks can be bought from the store to feed two burros. We arrived sat we fed them twice on Saturday we fed them 3 times. Sunday we fed them twice before we left - we sure miss them so much you can just stop by and feed them too. We like our pink cottage. We like to come back again!! Christmas sounds good! Hmm

Lake Cuyamaca Lodge - Amazing sunset over the lake

Lake Cuyamaca Lodge

(29 reviews)

$$

Very nice and relaxing boutique hotel and spa. Beautiful views of the lake. We saw several deer…read moreroaming the grounds. A great place to get away from the stress of life. The on-site manager. Sarah and the general manager Josh were very friendly and knowledgeable about the area. The included breakfast was light, tasty and healthy. There are yoga, meditation, a jacuzzi and massage available. We enjoyed our time there.

Myself and part of the film crew were lodged here in October 2015. We were welcomed in while still…read moreunder renovation. Doors did not lock and not all furniture was unpacked so we had to put it together ourselves. While the view and the birds were spectacular, our hosts were not. We would leave work and things would be moved around when we came back, which was invasive and perplexing since there was no maid service in the four weeks we stayed. On several occasions after working the grave shift in the early morning there would be knocks on our doors and occasionally fire alarms would be set off. One day after days of our doors never locking (both the hallway and sliding glass doors) they decided to do maintenance to finally have the doors properly lock, and lock them when they were done. Well because none of the doors to our rooms locked many of us stopped carrying the keys, and upon arriving to locked doors it was hard to get in contact to be let into our rooms. As much as we appreciated being lodged in this clean facility, we could have done away with the hostility and confiscation of personal property from our rooms.

Cabin At Strawberry Hill - enchanting!

Cabin At Strawberry Hill

(13 reviews)

$$$

A complaint has been filed with the US Department of Justice as Nan has openly discriminated…read moreagainst my husband for having to have a hearing service dog and used wildlife specifically deer around the cabin as an excuse to charge us a lot more to stay in the larger "pet friendly" artist loft instead of the smaller 2 person cozy cabin at Strawberry Hill we requested. It's against the ADA requirements- Q. Can hotels assign designated rooms for guests with service animals? A. No. A guest with a disability who uses a service animal must be provided the same opportunity to reserve any available room as other guests without disabilities. They may not be restricted to "pet-friendly" rooms. As for her flimsy excuse about the wildlife even though I assured her we follow the service dog rules of bathing her before trips and keeping her on a close leash. She never has barked EVER. We have never heard her voice! She was trained to not chase or even look at other animals she turns away. She is a well trained service dog from two well know legitimate organizations and is licensed. Even though by law we don't have to show her I offered to show Nan the CA service dog license and her training paperwork and card my husband carries showing who trained her and that she is allowed in ambulances and hospitals too. I explained all the tasks that she does to help my husband with his hearing loss and explained why we wouldn't allow her to ever be close to wildlife for her safety too. All in all Nan went on and on about how she had to close off the cabins before and after the dates because of covid and aerosols and the cost of insurance, the cost of doing business so it appears as if she used the excuse of wildlife and bad past experiences with people lying about pets being service animals to make us pay more by booking the larger pet friendly cabin. I kept saying my husband's service dog is not a pet and she wouldn't listen. 27 minutes on the phone I listened to her discriminate against my husband before asking one more time if since she was insisting we stay in the large pet cabin with the 3 beds we don't need could she at least just charge us the cost of the strawberry cabin since we aren't supposed to be penalized with increased charges because of my husband's disability and she said No. So I finally said well I'm going to report you and hung up. I did double check just in case there was a change in the last few weeks but there wasn't. I called the CA state park in Julian and spoke with the ranger which is the same wildlife, same forest as Nans property and they assured me that service dogs are still allowed in cabins there AND even on trails. He assured me that my husband's service dog would not interfere with the deer under her cabin at all!!! That the people staying in the cabins and even her 6 cats roaming the property could interfere more. Her excuse was a flimsy way to try to extort more money out of us. Maybe someone who was trying to pass a pet off as a service dog would have been fine with this since she does have no pets on her listings BUT a legitimate well trained service dog is NOT a pet and we know the law and we are proud of the amazing job the dog does that is potentially life saving. It's sad we are missing out what appears to be a cute cabin but I'm glad we aren't monetarily supporting disabled discrimination.

This is truly one of the most amazing cabin stays we have experienced in years. There is…read moreabsolutely nothing offensive about this property, not even a hint. The hosts, Chuck and Nan, live close by, and make themselves available, but are not doting. They have carefully crafted this cabin, a true labor of love, to be enjoyed by guests. Less than ten minutes to town, but you feel like you're out in the country, away from everything. Stellar A+ views, comfortable furnishings, a wood-burning stove as the centerpiece, with all the amenities for cooking, relaxing, and simply embracing the sense of wonder for creation and nature. Unlike any place we've stayed in Julian, where we've been coming for New Years for the past decade. Highly recommend!

The Apple Tree Inn - hotels - Updated October 2026

Loading...
Loading...
Loading...