Cancel

    Open app

    Search

    Sykes Control Systems

    5.0 (1 review)
    Open Open 24 hours

    Services - Sykes Control Systems

    HVAC installation or replacement

    HVAC system repair

    HVAC system maintenance

    Sykes Control Systems Photos

    You might also consider

    Recommended Reviews - Sykes Control Systems

    Your trust is our priority, so businesses can't pay to alter or remove their reviews. Learn more about reviews.
    Yelp app icon
    Browse more easily on the app
    Review Feed Illustration

    6 years ago

    Helpful 0
    Thanks 0
    Love this 0
    Oh no 0

    Ask the Community - Sykes Control Systems

    You might also consider

    Verify this business for free

    People searched for Heating & Air Conditioning/HVAC 1,442 times last month within 25 miles of this business.

    Verify this business

    Chisholm Service - One of our many service vans!

    Chisholm Service

    (3 reviews)

    I can honestly say that from start to finish my experience with Chisholm Service exceeded my…read moreexpectations! This whole process reminded me of how personal customer service used to be back before the push for speed and automation got in the way of individual customer care. I was in need of replacing my upstairs AC and furnace this Spring, but I really wanted to find the best price for a quality service and product, as this was going to be a major expense for me. I called around and had reps from at least 5 different companies in my area come to look at the situation and provide me with a quote. Chisholm's quote was the best price by a small margin, but it was the patience with which they handled my many questions regarding the varying systems, SEER vs. SEER2 ratings, and components that really got my attention right from the start. While some of the other companies came in the door trying to upsell me on things, Chisholm did not. Other companies also followed-up their initial visit with an automated system-generated quote that ONLY gave me an opportunity to click a button to accept it (and no way to send a simple reply email with any questions). Chisholm followed-up such automated emails with personalized emails and/or text messages that were easy to respond to. Chisholm also then took the time to answer more of my questions as I tried to compare the many quotes that I had received (which in most cases was quite confusing and seemed a bit like trying to compare apples to oranges). On installation day, Chisholm was on time and their technicians were friendly and easy to work with. They answered my questions and got the job done without any issues arising from my perspective. During the installation, they told me that this new (stronger) system should really have a larger fuse and advised that one of their team members would bring that by another day. Sure enough, I soon received a call to schedule that and when that more senior technician came by to do that simple job - he also inspected all of the work that had been done... this is what REALLY impressed me, as he noted a few items of concern that could have been done better and advised that he could come by the next week to repair those. Indeed, that next week he was back and completed small corrections on several of the initial installation configurations. He also noted that they would share the info with the initial install crew so that they could continue to improve. All in all, I am exceedingly pleased with the service that I had from Chisholm. I know that no company can provide 100% perfect service to all of their customers 100% of the time, but I do feel that I was somehow blessed to have received the fantastic service that I did. I originally thought that the name of this company was a little unusual since it didn't even mention "air conditioning", but in hindsight I now realize why 'Service' is in the name, as it really is what they provided to me (beyond the product and labor). I would HIGHLY recommend Chisholm Service to anyone. I truly found them easy to work with and extremely reasonable in their business practices.

    The manager of Chisolm got back to me and we discussed the situation. It is possible that I didn't…read moreunderstand the tech when he gave me the estimate on the way there, however I would have had to pay the $157 diagnostic charge regardless. According to them, $464 is actually what they would normally charge to come on a weekend, vacuum out two drain pans, put in a small valve, and check (not fill!) the r22 on two systems... that's for about an hour of work! Since I was so upset the company reimbursed me $150, so I am grateful for that. I know they do good work. But I gotta figure something else out.

    Kemco of Burlington - Kemco Team

    Kemco of Burlington

    (6 reviews)

    Unexpected ac failure resulted in a replacement of my HVAC units. I had their sales team come out…read moreto discuss options and we determined we needed both systems replaced. The team was professional, proactive and communicated with me in detail. The installation was timely and without issues. Highly recommend Kemco for your HVAC needs and after sales service. They stand behind their work! Did I mention they also beat the competitions price!!

    My wife and I had an unfavorable experience. Recently our home HVAC system has been not performing…read moreas it should, so my wife called Kemco on Tuesday (07/19/22) and scheduled an appointment for 07/22/22. My wife and I were shopping around to get the best deal and save money and see Kemco has a deal posted on their website (screenshot is included in the review as to it's still found on the website) for 79.95 for a cooling service. The top 3 rated equivalent companies offered a similar deal. Since my wife and I used Kemco for our generator service in the past and had a positive experience, we decided to give them our business again. This would be the last time. The technician wasn't the issue, the technician was professional, punctual, and knowledgeable. The issue is their bait and switch tactic. When my wife scheduled the appointment she mentioned the deal the dispatcher on the line didn't correct my wife about the deal or allude to any contingencies on the deal. When it came to pay the technician for the service, the total was 140$ instead of the advertised 79.95$. The only service that was done was cleaning the coils on the outside heat pump and an inspection of the HVAC system. My wife pulled the deal found on the website and showed the technician what was advertised. The technician called management staff, they were unreasonable and unwilling to see the error in their ways. Instead my wife was told if we wanted do the cooling service we would need to schedule an appointment. An appointment something like we just scheduled.

    T&C Appliance/HVAC Repair - Icemaker Repair in Burlington NC. Call T&C Appliance/HVAC Repair, or Book Online 24/7, The power to schedule is in your hands!

    T&C Appliance/HVAC Repair

    (10 reviews)

    On 02/05/2024, T&C came to the home. At the home visit, they diagnosed our refrigerator's broken…read moreice machine and stated that the cost, including the part and labor, totaled $605.90. The representative stated that we needed to pay the total cost up front because the company could not order the part without our payment. Sympathetic to the limitations of a small repair company, we chose to pay the above amount in full on 02/05/2024, the day the representative came to the home and diagnosed the issue regarding the broken ice machine. On 02/05/2024, we received the receipt via email re the item to our email address for $605.90 confirming our payment. Sometime in March, having not heard from the company regarding updates since the date we requested service for the item, we reached out to the merchant via phone call. When we asked what the status was of ordering the part and the expected repair date, we were told the part had not been ordered yet. During this phone call, we asked for a refund. We did not receive any communication or contact from the merchant between the March phone call above and 04/03/2024, when we initiated contact below. On Wednesday, 04/03/2024, we reached out the company again and we stated that, because of the delay and lack of communication from the merchant, we no longer wished to use their services for the repair regarding the item. We were under the impression that this would not be an issue since the company had not ordered the part, nor had they provided any services or labor regarding this item. The merchant could not confirm whether or not the part had been ordered and stated that they would have to conduct "research" and that they would have to reach out to "accounts receivable" before they could issue a refund. We asked by when we could expect to hear from them again and were told by the representative on the phone that they did not know by when they would follow-up with us. We pressed them for a timeline for follow-up and were again told they could not say by when they would reach out for an update. We suggested that we would reach out on Friday, 04/05/2024, to ask for an update. We were told their office would be closed Thursday, 04/04/2024, through Monday, 04/08/2024. We stated that, in that case, we would reach out on Tuesday, 04/09/2024. On 04/03/2024, we chose to file a dispute with Citi. After filing the dispute, we received a pending credit in the amount of $605.90. After filing the dispute, we also wrote a brief review on Yelp stating that we were charged for services not received and encouraging others not to use this company's services. On Tuesday, 04/09/2024, we attempted to call the merchant and left a voicemail when the merchant did not answer. On 05/04/2024, we noticed the pending credit in the amount of $605.90 was withdrawn from our account and that the merchant had filed a response to our dispute. After reading in the merchant's response that they were open to resolving the issue directly with us, we reached out again on the below date. However, on 05/04/2024, we chose to refile our dispute because of the merchant's response in their reply that yes, according to them they had provided the service, and because of the merchant's previous lack of good faith and follow through. On 05/21/2024, we reached out to the merchant again via phone call. We again stated that we expected a refund in the amount of $605.90 for parts not ordered and services not received re the item. We were told we were in fact issued a refund to the same card. We stated that we would check our credit card account and our emails and would call back in a few moments. After terminating the call, we again looked through our email and bank statements and did not see a refund in the above amount posted to our account. Within fifteen minutes, we called back and told the representative that we did not receive the refund. The representative told us that if the invoice was not in our inbox, the representative would again have to reach out to "accounts receivable" because they may no longer have a copy because so much time had passed. The representative stated that we should know that companies like Wal-Mart only keep records such as that for 30-90 days. The representative then aggressively and sarcastically thanked us for the review we wrote and the "defamation we spread on the world wide web." We stated that it was not defamatory because what we wrote was true: we were charged for services we did not and have not received. When we told the representative we did not in fact receive the refund in the above amount, the representative first told us that we needed to prove to them that we did not receive it. Unsure of how we would prove that, we asked if they could provide proof of having issued us a refund. The representative stated again that they would have to reach out to one of their company's internal "centers" to send us that proof of refund. We still have yet to receive the refund.

    For two different washer repairs, October 2023 and July 2024, T&C did an excellent job. I made…read morethe appointment online, it was confirmed by email and text, and the day of the service, a reminder text was received early that day. The repairman showed up on time, diagnosed the problem, explained the problem, gave me a quote including the part information and I approved. Within days, the office staff called me to let me know the part was in, and asking for when we could schedule the repair. Each time, the next day, my was repair was complete. Note: Carol D in Burlington North Carolina, not sure why Yelp thinks I live in San Francisco

    Sykes Control Systems - hvac - Updated May 2026

    Loading...
    Loading...
    Loading...