This company had a grand opening promotion where customers were lied to about the cost of membership. They are aware of it but still will not refund the overcharges. First, it was going to be $15 per month for two cars. They drafted $41.99 from my account. I went on their web site and removed the second car but couldn't find how to cancel altogether. I thought I would try the $21.99 for one can and see if I liked it. They charged me a second $41.99 this week. Really!?! I told them about the fraud and asked them to remove the second charge and we would part ways. They said they couldn't (wouldn't) They need 10 prior notice. Hmm, they have a policy that they firmly adhere to when it suits them but no policy against lying to customers and falsely luring them into a membership. They are a bad duck!
Mason K.
Business Owner
7/8/2023
Hello George - we apologize for any misunderstanding that occurred regarding our grand opening promotions. We advertised all of our grand opening promotions in print, social media, and ads as a "first month offer" with a disclaimer that pricing returns to normal the second month.
So here he says all promotion "first month offers" are advertised in print, social media etc. with the disclaimer that normal pricing returns after the first month. I went thru the drive thru and talked with the person working there who told me $10 per month for one car, and $5 per month extra for the second car. I didn't see and advertising...I went there. And, I DID NOT get a first month promotion price at all.
When every account is created, every customer signs the terms and conditions, which includes our cancellation instructions and policies. We also immediately send a welcome email with the renewal date, the renewal price, and a link to these terms for reference - which would notify you of the increased cost for the second month. Our terms and also available for viewing on our website. We do everything possible to be clear with our customers regarding our policies.
I'm still looking for that welcome email. I wasn't notified of "the increased cost either...just charged $41.99 right off. Not $15 as promised.
As it states in the terms and conditions: "5.2 You can cancel Services (including removing a vehicle from a Flock Pricing plan) at any time. When you cancel, you are solely responsible for properly canceling the Services. You may cancel the Services by giving notice at least ten (10) days prior to the renewal date of your Services by email at info@dontdrivedirty.com or by phone at 888-772-2792."
When I saw the $41.99 draft on my bank account I went to their website. There's no easy way to navigate to any place to cancel your membership. I did find a place to remove the second car...so I did. I thought I would try the $21.99 for one car for a month or so to see if I liked the service, even after being lied to. This month, I received a second $41.99 draft.
We apologize for any misunderstanding you experienced in relation to your account. We would be happy to have a customer care agent reach out directly to look over your account with you and address any questions or concerns - please send your phone number and license plate to socialmedia@dontdrivedir...
So he apologizes BUT, will not take off the second $41.99. I'm being generous to go ahead and pay the first $41.99 but I think it's completely fair to have the second charge credited. Frankly, they should credit both but I'm willing to walk away with the second charge credited.
He refers to their policy and terms of service... I wonder what their policy and terms of service say about lying to get people to sign up. What does the terms of service say about committing fraud during a sign up negotiation. Also, if we are entering a contract invoking this "terms of service" agreement, wouldn't the fraudulent deception committed by the company negate this contract? Lastly, wouldn't a business that wanted to be customer friendly and gain support of the community they served want to go the extra length to make this right?
Duck bad... read more