1. Take 5 Oil Change

0

Kanata, ON

Cancel

Open app

Search

Take 5 Oil Change

2.5 (2 reviews)
Closed • 8:00 am - 8:00 pm

Services - Take 5 Oil Change

Oil changes

Tire balancing

Take 5 Oil Change Photos

You might also consider

Recommended Reviews - Take 5 Oil Change

Your trust is our priority, so businesses can't pay to alter or remove their reviews. Learn more about reviews.
Yelp app icon
Browse more easily on the app
Review Feed Illustration

6 months ago

Business owner information

Photo of Victoria S.

Victoria S.

Helpful 0
Thanks 0
Love this 0
Oh no 0

5 years ago

Helpful 1
Thanks 0
Love this 0
Oh no 0

You might also consider

Mr. Lube

Mr. Lube

(14 reviews)

Barrhaven

My experience at the Mr. Lube location at 3767 Strandherd Drive, Nepean for my car Toyota Camry Se…read more2018 Before visiting the store, I called and specifically asked for the price of an off-rim tire change for my 2018 Toyota Camry with 18-inch tires. I was quoted a price of $134.99 over the phone. Based on that information, I chose to visit location. Upon arrival, I waited approximately 30 minutes before my vehicle was brought into the service bay. The technicians then lifted my vehicle, removed all four tires, and only afterward informed me that the actual cost would be approximately $180. I questioned why the price had changed and explained that I had been quoted $134.99 over the phone. I also asked why nobody informed me of the higher price before my vehicle was lifted and the tires were removed. At that point, I declined the service and requested that my original tires be reinstalled so I could have the work completed elsewhere. I was then told that I would be responsible for bay and lift charges. I responded that if I was expected to pay for the time spent due to a pricing discrepancy that was not my fault, then my own time had also been wasted. Shortly afterward, the Manager, Duncan, came out and stated that they would reinstall my tires and that my vehicle would be blacklisted from that location. I found this response extremely unprofessional and inappropriate. My concern is not primarily about the difference in price. In fact, I had other options available for approximately $100 but chose Mr. Lube because it was close to my home and I preferred the convenience. The issue is the lack of transparency, poor communication, and the disrespectful manner in which I was treated when I exercised my right as a customer to decline a service after being presented with a different price than the one originally quoted. Conversation Trail: Good Afternoon Mr Batra, Thank you for taking the time to let us know about your recent experience. I wanted to reach out and apologize for the mixup with pricing and the way you felt treated with the service. Your vehicle is a sedan and the price for a full installation on a car is usually $139.99 for the four tires. However, when a vehicle has a low profile tire with a sidewall of 45 or less (your tire size is 235/45/R18), we do charge $179.99 for four tires. This was clearly not asked properly over the phone to determine an accurate pricing and then the price was different from when you entered and the technicians created the invoice. This is where the Manager was trying to meet somewhere in the middle and took $20 off the correct pricing but didn't meet the expectations you had with the pricing given over the phone, that drove you in for our service. I will be reviewing this with the manager and the team answering phone calls. I appreciate you for bringing this to my attention, allowing us a chance to correct this going forward and potentially retaining your business. I would like to offer you a $20 gift certificate for the misquote. You can use this in the future for any service at any Mr Lube. Can you please provide me with your mailing address and I will have our office team mail this out to you. Thank you for your understanding and providing us with feedback. Sincerely, Denis Gagne Area Manager Mr Lube F&K Trudel Enterprises Inc. Stores 120-137-231 Hi Denis Thank you for your response. To be honest, I was expecting a similar response and wording, including the offer of a discount. My concern was never about receiving a $20 discount, nor was it primarily about the pricing difference. My concern is about the conduct of your staff and the management practices at this location. If the service price was going to be $180 instead of the $134.99 that was quoted to me over the phone, I should have been informed before my vehicle was pulled into the bay, lifted, and my tires were removed. At that point, I was effectively put in a position where I had little choice but to proceed or deal with the inconvenience of having everything reassembled. What I found even more concerning was the response from Manager Duncan when I chose not to proceed with the service. Rather than addressing the issue professionally, I was told that my vehicle would be blacklisted from the location. That statement was unnecessary, unprofessional, and completely unacceptable for a customer who was simply exercising his right to decline a service after a price change. I understand that no further action may be taken regarding Manager Duncan's conduct. However, please understand that this situation is not about compensation or discounts. It is about transparency, customer choice, and respectful treatment of customers. As a result of this experience, I will continue sharing my experience through online reviews and social media so that other customers can make informed decisions about where they choose to have their vehicles serviced. Regards, Anuj Batra

I went to Mr. Lube in Barrhaven for the first time yesterday (July 12, 2026), and it will also be…read moremy last. I'd heard about the half-price oil change and thought it would be a great deal. Instead, the visit quickly turned into a constant stream of upselling. I came in for an oil change, but they started checking items I hadn't requested, and I wasn't informed beforehand that these inspections were part of their service. They tried to sell me automatic transmission fluid even though my vehicle has a manual transmission that does not use automatic transmission fluid (per the manual). They also told me my coolant was wrong, despite it having just been checked. In addition, they checked my tire pressure, turn signals, and brakes - things my car already monitors and alerts me to if there's an issue. All of this happened while I sat in my car on a very hot day. What should have been a quick 10-20minute oil change took over 40 minutes. Had I known this would be the experience, I never would have chosen Mr. Lube. I'll be going back to Oil Changers for future service.

Midas

Midas

(16 reviews)

Bell's Corners

Randy Murray's Service Top Notch…read more This is a bit late but better late than never. I want management to know what a valuable employee they have in Randy. Randy knows what customer service means and knows how to build trust and confidence in the business. A few weeks ago I took my car in, a 2009 Nissan Rouge as I had a noise in the front end. I though it had to do with my muffler repair that was done here about a year ago. It was not however another issue was found and fixed. Prior to even looking at the car I told Randy that I didn't want to spend too much on the car as I was going to get rid of it. He said he would have it looked at to see if buying another car could be put off for a while yet. He came back and told me that there were a few important concerns that will need costly repairs in the not too distant future. It confirmed to me that it was time to get another vehicle. Randy did not have to provide me with this additional information but in doing so he has now made another customer who will be back for future needs. (My husband also has an older car) It was only because of his customer service, care and attention, that impressed me so greatly that I will be back as long as he is there. The bottom line to a business is very important but if the customer service isn't there (which is a hit and miss in this day and age) neither will the customers. I have taken the time and effort a couple of times in the past to post any comments about anything. I want Randy's employer to know that he is very good at his job, he is a very valuable asset to the business and should be recognised as such. Thank you Randy so much!!!!! Paula Malcolm

Had a low bulb fault on my car Monday am,I work 8:00 5:30 so couldn't get there before closing no…read moreproblem said Mark drop by on your lunch hour I'll get it takin care of I was in and out done.That's great service I will be returning in the future Thanks again Mark Theresa Proulx

Take 5 Oil Change - oilchange - Updated October 2026

Loading...
Loading...
Loading...