Cancel

    Open app

    Search

    Pilates and More

    5.0 (1 review)
    Closed 9:00 am - 8:00 pm

    Services - Pilates and More

    Group fitness

    Therapeutic massage

    Virtual fitness classes

    Pilates and More Photos

    You might also consider

    Recommended Reviews - Pilates and More

    Your trust is our priority, so businesses can't pay to alter or remove their reviews. Learn more about reviews.
    Yelp app icon
    Browse more easily on the app
    Review Feed Illustration

    7 years ago

    Helpful 0
    Thanks 0
    Love this 0
    Oh no 0

    Ask the Community - Pilates and More

    You might also consider

    Verify this business for free

    People searched for Pilates 3,441 times last month within 15 miles of this business.

    Verify this business

    Method Fitness

    Method Fitness

    4.0(5 reviews)
    1.7 mi

    Noted on their website under FAQ: "Classes can be attended by people of all levels. Each client has…read moretheir own machine and can modify each exercise to suit there current physical fitness level. " The business is clearly not living up to what is stated on their marketing material... In summary, the business asked us, via email, if we were going to buy more classes, to stop doing advanced modifications. When we respectfully explained our intentions, we did not receive a response. When I wrote to kindly request a refund on my last 3 classes, no longer feeling welcomed in the studio, the business refused, citing a policy of non-refundable classes. I was requesting an $81 refund, after we spent $1080 and then requested to stop working out to the best of our abilities and the business refused. My largest complaint is the METHOD chosen to interact and address concerns with its clients. Instead of speaking to us after class, or asking to understand why we may modify, we are sent an email asking us to stop or do not come back, and then refused a refund for my last classes. __________________________ The business continues to avoid response to my refund request after their email. A cold response regarding the non refundable policy is provided below. June 30 - Our follow up response After reflecting on this note, I truly do not feel like a "valued" client. We would of gladly had a constructive discussion in person if you had concerns, and provide our feedback with the best intentions to meet both our personal workout goals and in the best interest of the studio. While my husband has completed his 20 pack, I have 3 classes remaining. I no longer feel welcome to challenge myself at Method, and would kindly request a refund on these classes. I believe we paid $27/class on this package. Please remove me from the classes and refund my credit card for $81. June 30 - Response from business I am sorry you feel that way. As it states in our policy, which you have signed, all sales are final. Classes are non-refundable, exchangeable or transferable. Hopefully you will use your remaining classes. July 1 - Our response Your first email indicated to us that other clients choose not to be inspired and make progress with their workouts, instead they rather plateau and complain at other clients who work hard, and you prefer we scale down our level of athleticism to be on par with them. You have asked us to strictly follow an unchallenging routine with no modifications provided by the trainers, which is completely demotivating for us as athletes and supporters of Lagree method. Our modifications worked the same muscle groups targeted by the trainer, but are simply more advanced and gave us extra challenge. You stated you value clients, but after asking us to scale down or don't come back, I do not feel valued and choose not to return, and have simply requested a refund on my last 3 classes, which you have denied. We had no negative feelings against Method, but this very poor customer service and response is plainly bad business. There are so many other roads you could have taken to resolve this issue with your customers in a positive way. Is creating two very negative customer experiences in Irvington/Westchester really worth the $81 to refund me and put this issue to bed? [No Refund and No Response from Business]

    This is a great workout, unlike any pilates class you've taken before. You works muscles you don't…read moreeven know you have, but they will become long and lean, not bulky. SLT is a similar workout, which has a bit more cardio, so I feel like you burn more calories there, but if you're on this side of the county, this is definitely a great spot!

    Photos
    Method Fitness
    Method Fitness - Megaformer 3 to be launched February 2014

    Megaformer 3 to be launched February 2014

    Method Fitness

    See all

    Pilates and More - pilates - Updated May 2026

    Loading...
    Loading...
    Loading...