1. Fred Astaire Dance Studios

0

Oro Valley, AZ

Cancel

Open app

Search

Fred Astaire Dance Studios

5.0 (2 reviews)
Open • 12:00 pm - 9:00 PM
Updated 2 months ago

Get information

You can now request information from this business directly from Yelp

Services - Fred Astaire Dance Studios

Fred Astaire Dance Studios Photos

You might also consider

Recommended Reviews - Fred Astaire Dance Studios

Your trust is our priority, so businesses can't pay to alter or remove their reviews. Learn more about reviews.
Yelp app icon
Browse more easily on the app
Review Feed Illustration

11 days ago

Business owner information

Photo of Oleksiy V.

Oleksiy V.

Helpful 0
Thanks 0
Love this 0
Oh no 0
Photo of Mel R.
0
10
6

1 year ago

Business owner information

Photo of Oleksiy V.

Oleksiy V.

Helpful 0
Thanks 0
Love this 0
Oh no 0

Ask the Community - Fred Astaire Dance Studios

You might also consider

Centre Stage Dance - Recital Photo from June 2025

Centre Stage Dance

3.6(9 reviews)
6.2 mi

We tried this dance studio for my daughter, who is 3 years old. She was in the Twinkle Toes…read moresession. Ultimately, I decided to pull her out because I didn't feel that 30-minute classes for $85 a month were worth it, especially considering the commute we have to make to get there. Classes are twice a week Monday and Saturday and I also wasn't very impressed with the program itself. It didn't feel like much of a dance class. It was more like the kids were running around to songs. There was some bubble blowing, and in one class, the instructor even read a book. I was hoping for more structure and actual dance instruction. I also made the mistake of purchasing a dance outfit and shoes from their storefront because I thought my daughter would need a uniform. However, on the first day of class, I was told that her age group didn't require one. A couple of days later, I saw the order status change to "ready for pickup," but when we went to get it, we were told nothing was there. I kept trying to call, but no one ever answered only a text thread for follow-up. I continued checking, but nothing was ever actually ready. When we decided to cancel on 5/2, I had already been billed $85, and we still didn't have her outfit or shoes. I reached out via text that Saturday (since they don't answer the phone) and didn't hear anything back. I followed up again on Sunday (5/3) and still got no response. Finally, on Monday (5/4), I heard back and was asked to fill out a cancellation form. After submitting the form, I was told the outfit had arrived and that I could come pick it up. I responded the same day asking if the outfit could be refunded, but I never received a reply. Keep in mind, the outfit is branded with their dance logo. Since we canceled, there's really no reason for us to keep it especially because the class we were in didn't even require uniforms. Wednesday and Thursday passed with no response. Finally, I reached out again early Friday morning asking for a follow-up. I received this response: "Hello! Sorry about the delay. I have reached out about your refund and am just waiting to hear back. I'll keep you updated!" Then later, I was told, "Unfortunately, we don't issue refunds, but we can apply that amount to your account for future purchases." Future purchases after we just canceled the membership. Overall, if you have a child under 4, I wouldn't recommend this studio. And if you value communication and good customer service, I also wouldn't recommend it. I feel like a lot of this could have been avoided if they had clearly explained what the classes involve, what the kids would actually be doing, the dress code requirements, and their no-refund policy upfront. I'm going to attach the text thread so you can see how every time I call and don't answer they send an automated text message.

I had the same experience as Sarah R. in the review below. My wife had communicated with one of the…read moreemployees at centerstage that my daughter was going to try another sport and not continue with dance. Tylene Nichols claims that that wasn't adequate. She admits that there was a misunderstanding, but insist on charging us for services, not received. My advice would be to not use this company at all, but if you choose to enroll your child. Do not give them access to your credit card. Tylene claimed that she has a 30 day drop policy. The contract we signed was 14 days. See attachments

Photos
Centre Stage Dance - Recital Photo from June 2025

Recital Photo from June 2025

Centre Stage Dance - Our dancers performing down main streed in Disneyland

Our dancers performing down main streed in Disneyland

Centre Stage Dance - Star Co. Performance team on stage 2024

See all

Star Co. Performance team on stage 2024

American Dance LLC

American Dance LLC

3.8(9 reviews)
1.2 mi

My wife and I have taken lessons for five years and highly recommend American Dance. Great…read moreinstructors and great location. The staff will tailor your lessons to your skill level and have you steadily progress from there. Group classes and social dancing each week are a great offering here as well. Five stars for a great studio!!

I sat in on a Rhumba dance class to which I was NOT impressed. First, the class started and the…read moreinstructor walked out half way through to go refresh her deodorant and mess with her phone, leaving the assistant instructor to finish teaching the class. Instead of doing her personal refresh in the bathroom located five feet away from the kitchenette counter inside the studio, she did it right there at the counter for everyone to see. She was not very good of an instructor to begin with and was asking the other instructor questions rather than knowing what she was doing. There is also another said "popular" dance teacher there, a very strange looking man who has apparently been dancing for quite some time but after watching him dance, I was put at unease. He was very impatient, poorly coached and had no people skills whatsoever. I was there to decide whether or not American Dance Ballroom Dance Studio would be a good place to take lessons. The owner of the studio had a friend of mine employed with her for a short period of time and was very rudely unreasonable and when she terminated his employment she decided to leave a voicemail on a friends phone instead of calling him properly like a professional business owner should. Even if they don't give reason, leaving a VOICEMAIL is not a very award winning way to terminate someone from employment. I sat in on my friends classes too, and to be honest, the other instructors were taking coaching from him because they even acknowledged that their skills needed his sharp technique to improve. That says a lot to someone sitting in watching what could potentially be a lesson seller for a new student. I met the owner, Elizabeth who is quite rude and stuck up right off the bat. She is outrageously priced for the quality of instruction I would have received had I taken lessons from her studio. I decided to go with the Fred Astaire Dance Studio at Grant and Alvernon instead because even though it was also highly priced, the instructors there were VERY personable and very professional. I will not visit American Dance again, and I also will not recommend anyone I know to attend lessons or make purchases from this low rent version of Fred Astaire Dance Studios or Shall We Dance Studios.

Photos
American Dance LLC
American Dance LLC
American Dance LLC

See all

Fred Astaire Dance Studios - dancestudio - Updated October 2026

Loading...
Loading...
Loading...