I experienced the worst customer service from T-Mobile for the first time last week. My boyfriend called over 6 locations inquiring about the iPhone 11 and iPhone 11 Max Pro. Nahoku, which was the manager answered and advised my boyfriend that they had just 1 iPhone 11 in black 128gb. We showed up to this location, and mind you it was a far drive for us, and walked in. An employee, a younger male, came up to us and asked us what we wanted, we advised him that we wanted to get the iPhone 11. He said "oh we may or may not have the iPhone 11 in stock." I'm thinking ok great can you assist us or double check if you have it? He stood there and stared at me and my boyfriend. So I said "well can you check if you have it in stock because we called this location to see if it was available before driving here." There was also another female associate, I forgot her name but I knew she was new because she asked someone for help for every question we asked her. The male associate comes back and says "we have 1 more black iPhone 11 in 128gb" and I knew that already because we called. My main thing is, check before you assume what you have in stock. That was our whole point of calling the store and driving there. I said I wanted to get the iPhone 11.
The female associate helped us. She told us all the info about the phone and what my plan covers. It took a while for her to figure out if I had to pay any amount or if my plan covers the tax or the phone or something in that sense. Took about almost an hour for her to figure it out and to get the phone started. She offered a screen protector which I got and she put it on the phone as well. I specifically told everyone there that I need all my photos, contacts, apps, and so fourth because my phone was already backed up and all that info is important to me especially for work and personal reasons. They kept saying yes it will be transferred to the new phone no problem. I'm thinking, "great, this should be quick." The last time I got an upgrade the T-Mobile location in Kunia was quick and easy, amazing staff. So I'm waiting for another 30 mins for the girl to set everything up and what the most annoying thing was she kept advising me to put in my passcode and passwords for Apple ID. she told me I'll only have to put it in once and she'll take off the passcode until I got my new phone. I wanna say I put in my passcode over 20x. While this is happening me and my boyfriend met the manager which was Nahoku. He was super friendly and has excellent customer service, it was obvious he was a manager. There was also another female manager her name was Channel I believe. She was around and roaming around the store. They advised us to come back and they will call us when the phone is done transferring all my info into the new phone. Mind you, we were already 2 hours in. We left T-Mobile to look at Ross which is right outside this T-Mobile location. We left for about 30-40 mins and came back because no one called and they were closing in half an hour.
We came back at 8:30pm and the female associate who was helping us advised that she'll check up on the phone and it STILL WASN'T READY. Why was it taking so long is my question? When the Kunia location took only 20 mins to process all my info to my phone last time I upgraded? The manager Channel came over and told me, "this never happens to me, I'm not sure why it's taking so long." I'm thinking, "well ok... figure out a solution because I'm almost 3 hours in and my phone isn't ready!" I didn't say much to her because I had a long day at work and just wanted to get home. I thought getting a new phone would make up for such a bad day I was having. But unfortunately not. Channel advised it would take another 20-30 mins to manually insert my photo and videos. I was already so upset at this point because for 1, they close in 30 mins and I don't want to be that customer who's keeping everyone there because I've worked in this environment before. And 2, I wasn't sure if that meant they'd see all my photos, which I am highly uncomfortable with. I asked Channel what my options were and she said I could either keep the phone and back up my new phone to iTunes and from there I could transfer my info to my phone or something. I asked her what if I just kept my old phone and not take the iPhone 11 anymore... at this point I'm so upset and just wanted to leave. I could care less if I got the phone or not. Channel said I could do that as well. I ended up keeping my phone... but what upset me more was that I got no apology for everything that happened. I wasted my time for over 3 hours without a new phone. And I got no explanation why I had to wait so long and why my info was taking forever to transfer when I've done it before in 20 mins with another location. Never going back to this location, I feel like the staff needs to be trained better and try to explain to customers what exactly is going on and not assume we know how everything works. read more