1. Bessemer Utilities

0

Bessemer, AL

Cancel

Open app

Search

Bessemer Utilities

1.1 (9 reviews)
Closed • 8:00 am - 5:00 pm

Bessemer Utilities Photos

You might also consider

Recommended Reviews - Bessemer Utilities

Your trust is our priority, so businesses can't pay to alter or remove their reviews. Learn more about reviews.
Yelp app icon
Browse more easily on the app
Review Feed Illustration
Photo of S M.
0
1
0

2 months ago

Helpful 0
Thanks 0
Love this 0
Oh no 0

4 months ago

Helpful 1
Thanks 0
Love this 0
Oh no 0

9 months ago

Helpful 1
Thanks 0
Love this 0
Oh no 0

3 years ago

Helpful 0
Thanks 0
Love this 0
Oh no 0

2 years ago

Helpful 0
Thanks 0
Love this 0
Oh no 0

4 years ago

Very unprofessional and slow! I sat for over an hour for a printout of my bill while watching employees goof off like nothing else matters.

Helpful 0
Thanks 0
Love this 0
Oh no 0

9 years ago

Helpful 4
Thanks 0
Love this 0
Oh no 0

9 years ago

Helpful 1
Thanks 0
Love this 0
Oh no 0

8 years ago

Helpful 1
Thanks 0
Love this 0
Oh no 0

Ask the Community - Bessemer Utilities

You might also consider

Verify this business for free

Get access to customer & competitor insights.

Verify this business

Alagasco - Very friendly and helpful technician.

Alagasco

(2 reviews)

I recently set up may gas for the apt I moved into and the Service mechanic was very helpful and…read morefriendly when we met to turn on my appliances. The only thing that would have made it better is if I could have had it set up after 4pm or on a Sat.

I just recently bought my first home and started paying a gas bill, i've previously rented…read moreapartments that didn't use gas. So five months into owning a home, I come home to see a notice that my gas had been cut off. I call Alagasco immediately after realizing I had never received a bill and thus never paid my gas bill. After explaining the situation over the phone the manager realized that they had been sending the bill to either the wrong person or the wrong name. I asked if they could refund the penalties I had acquired which turned my $80 bill into a $250 bill due to the fact that they had never directly notified me of termination. They refused a refund because they had apparently used an automated service to call and notify me of termination. I explained to them that due to the type of work I do, I'm not able to receive phone calls and there was never a voicemail. The managers response to this was "Sir, we understand that we have sent the bills to you in a different name, we also understand that the automated system doesn't leave voice mails and that you never received an email but it is your responsibility to notify us if you aren't recieving bills and due to this we don't think we have any responsibility to refund you anything." And to make matters worse, they refused to turn my gas back on that day, they told me that I had to be there to meet the technician when one arrived and that they couldn't tell me when he would arrive only that he would be there between eight am and five pm which caused me to miss a day of work. Look, I'm not mad about them turning my gas off, the bill wasn't paid, they have the right to terminate my service. I'm mad because they forced me to pay over three times the amount of my bill after admitting fault. I'm also mad that they refused to turn my gas back on that day and they couldn't give me an estimated time of a arrival to meet the technician. So to sum up my experience with Alagasco "customer service" department and customer value; I had to pay three times the amount of gas that I used, had to go over 24 hours without gas in the winter and had to take a day off of work to wait for the technician to arrive. Absolutely repulsive experience, I plan on eliminating all my business with this company after this winter!

Long Time Plumbing Repair - Commercial water heater installation over a mop sink. 7' over head stand with 10' drop ceilings. This is a low boy water heater.

Long Time Plumbing Repair

(3 reviews)

Will came to my home promptly to review the situation and then went to his shop to get the…read morenecessary parts to repair the break in the supply line to my home. He returned and repaired the broken fitting and replaced the faulty valve. he worked until 10:30 PM to ensure that the water supply to my home was restored. He used good repair methods, worked quickly and showed a professional approach to all of the work that he performed. He returned the plastic housing around the valve and backfilled the area around the housing. All of this was done under the light provided by a portable work light. I would give him an A+ for the work and the professional way he interfaced with his customer. Bill N. in Inverness

While I appreciate the friendly and expedient service, what I don't like is feeling as though I've…read morebeen taken advantage of. Long Time Plumbing charged me $400 to remove a clog from my kitchen sink p-trap, during which water was spilled all over my kitchen floor, my own towels were used to mop it up, and then dirt and grime were tracked to and from my kitchen and back door. The lack of up-front pricing transparency was also disappointing. This same company also previously quoted me $300 to replace the water inlet valve of my washing machine (with parts I already had in my possession). Thankfully I called around and found somebody else to do it for $75. Long story short: The folks at Long Time Plumbing are nice enough, but they will charge you a premium price for basic work. Do yourself a favor and call around to get multiple estimates before going with Long Time. Your wallet may thank you.

Bessemer Utilities - utilities - Updated October 2026

Loading...
Loading...
Loading...